" I har fået det for intet, giv det for intet " (Matt 10:8)

HJEM  |  OVERSIGT  |  KONTAKT  |  HJÆLP    
Bibelstudier Gratis Kristne Bøger Gratis Kristne e-Bøger Om Os
 



 Prædikener om vigtige emner af Pastor Paul C. Jong

 

Lev For Guds Retfærdighed


I Romerbrevet 13:1 står der: “Alle skal underordne sig under de myndigheder, som står over dem, for der findes ingen myndighed, som ikke er fra Gud, og de, som findes, er forordnet af Gud.”

Vi må leve indenfor de sociale normers grænser. Gud beordrede os til at frygte og respektere dem, som har autoritet både i vores åndelige og kødelige liv. Gud har en grund til at give autoritet til regeringens embedsmænd, og vi må derfor ikke ignorere dem. Vi må huske, at Paulus sagde: “Vær ingen noget andet skyldig end at elske hinanden” (Rom 13:8).

Det er derfor, at vi har udgivet gratis bøger og udbredt dette smukke evangelium til mennesker over hele verden.

Herren sagde: “Kærligheden er altså lovens fylde.” Folk er besat af den illusion, at de trofast overholder loven i deres religiøse liv.

Gud gav os evangeliet om vandet og Ånden, som åbenbarer Hans retfærdighed for at frelse os fra synd. Vi har brug for at tro på Guds retfærdighed, vist i evangeliet om vandet og Ånden.

At udbrede dette smukke evangelium, som Vorherre har givet os, er virkelig at give liv til andre, eftersom det frelser folk fra alle deres synder. Vi må ikke skylde nogen noget ikke andet end kærlighedens skyld, som vi har modtaget ved Jesu Kristi kærlighed.



Det er på tide at stå op af søvne

Vers 11 siger: “I kender tilmed timen og ved, at det er på tide at stå op af søvne. For nu er frelsen os nærmere, end da vi kom til tro.” Vi vil regere sammen med Kristus i tusind år, når vores svage kroppe forvandles - det vil sige, når vores kroppe også er blevet frelst.

Vi kan se ligheden mellem vores generation og Noas generation. En ny bølge af homoseksualitet er opstået på universiteterne. Hvor ond er denne verden ikke, når en mand stikker en anden mand ned med en kniv, blot fordi han har brugt telefonboksen for længe? Mange onde og ondskabsfulde gerninger sker i denne generation.

Vi må indse, at nu er tiden kommet, hvor vi skal vågne. Tiden for Vorherres genkomst er nær. Vi må være ivrige og i stand til at forstå, hvordan denne tid er og indse, at Vorherres genkomst er meget nær. Men samtidig må vi huske, at der er så mange mennesker, som ikke er klar over, hvad denne tid er.


“Som det var i Noas dage, sådan skal det også være ved Menneskesønnens komme” (Matt 24:37). Selv på Noas tid byggede folk huse, blev gift, begik alle mulige synder og udførte deres daglige dont, indtil Guds dommedag pludselig væltede ned over dem en dag. Ingen bortset fra Noa accepterede den voldsomme regn og syndfloden, som udraderede alle bortset fra nogle ganske få, som fandt tilflugt i Noas ark. De, som omkom, mødte Guds ødelæggende dom, imens de åd og drak uden bange anelser.

Verden er ikke blot udsat for truslen om krig, men også for voldsomme naturkatastrofer, som sker over hele verden i takt med klimaændringerne. En alvorlig fare er forbundet med at spise, og vi kan ikke længere nyde selv vores egne måltider uden at bekymre os om dem. Det er derfor, at vi må leve klogt i denne æra og huske, at vores kroppes frelse er meget nærmere, end da vi først begyndte at tro.



Har du iklædt dig selv Kristi frelse?

Du tror måske, at ødelæggelsen af denne verden intet har at gøre med troens rige, og at det har alt at gøre med sekulær politik og økonomien. Men globale ødelæggelser er advarselstegn om verdens ødelæggelse. Denne verden vil snart se ekstreme økonomiske og miljømæssige problemer i øjnene. Bibelen fortæller os, at når Vorherres genkomst kommer nærmere, må vi “ikke være nogen skyldig end at elske hinanden” - vi må hjælpe, beskytte, lede og samarbejde med hinanden i kærlighed. Og vi må indse, at vores håb er nærmere, end da vi først begyndte at tro.

Vi lever i en æra i hvilken, vi har brug for at leve i håb, idet vi venter på, at Jesus Kristus kommer tilbage.

Hvor er vores håb? Vores håb findes i vores venten på Kristus, som vil lade os genopstå og belønne os ved at lade os regere sammen med Ham i Tusindårsriget, som opstår efter de syv års trængsler. Som tiden kommer nærmere, må vi leve med håbet, og vi har Kristi retfærdighed. Vi må stå mere og mere fast på evangeliet om vandet og Ånden og tjene det med vores hjerter. Vi må udvide vores menighed for at dele evangeliet med hver eneste sjæl i hele verden.



Vær ingen noget andet skyldig end at elske hinanden

Jeg ved, at der vil komme mange lidelser i form af naturkatastrofer såsom jordskælv og vulkanudbrud. Mange film, som produceres i dag, omhandler temaer om global ødelæggelse. Jeg tror, at det er fordi, at verden muligvis vil komme til at se ud som Hollywood forfatterne forestiller sig, og det er beviset på, at mennesker ubevidst føler den umiddelbare ødelæggelse af verden.

Derfor skal vi ikke være optaget af kødets gerninger, men koncentrere os om Åndens gerninger.

Vi må tro på, at et liv, som udbreder evangeliet om vandet og Ånden, er det smukkeste liv. Folk over hele verden er forbavsede over vores menighed. Utallige mennesker har fortalt os, hvordan vores menighed har udfordret dem. De kan ikke forstå, hvordan vi, en gruppe af Guds tjenere fra Korea, et lille land, kan udbrede Guds retfærdighed så magtfuldt. Ja, vi er sandelig små og svage, men vi udbreder alligevel evangeliet over hele verden, fordi vi tror på evangeliet om vandet og Ånden, og det vil sige på Guds retfærdighed.


Romerbrevet kapitel 14:8 siger: “For når vi lever, lever vi for Herren, og når vi dør, dør vi for Herren. Hvad enten vi altså lever eller dør, tilhører vi Herren.” Paulus sagde også i verset før: “For ingen af os lever for sig selv, og ingen dør for sig selv.” Vi eksisterer kun på grund af Herren.

Eftersom vi blev født ind i denne verden ved Vorherre og blev retfærdige ved Hans retfærdighed, tilhører vi Kristus, hvad enten vi lever eller dør. Vi vil leve og forlade denne verden som Kristi, og vi vil have levet vores liv for Guds retfærdighed. Gud finder behag i os og har udvalgt os til at være Hans instrumenter til at udbrede de glade nyheder over hele verden. Han har således åbnet den store dør til evangeliet for os. Han har tilladt os at udbrede evangeliet gennem bøger uden faktisk at gå fra land til land.

Vil du vide mere om Romerbrevet? Klik venligst på banneret nedenfor for at få din gratis bog om Romerbrevet.
Bibelstudier om Romerbrevet

En serie bøger omhandlende evangeliet om Guds retfærdighed er blevet oversat og sendt til den engelsktalende verden, de spansktalende lande såvel som alle lande i Asien, Afrika og Europa. Jeg er sikker på, at denne nye serie bøger med titlen Vorherre som bliver Guds Retfærdighed vil give stor åndelig velsignelse til hver eneste sjæl i verden. Det er forbløffende, hvordan Gud arbejder for at fuldende hver eneste plan, Han har gemt for os.


Denne æra finder sted i stormenes aften. Oliekriser og global finansiel panik kan slå til igen i verden. Vi må tro mere på det, som er blevet bestemt, at vi skal gøre. Vi må udbrede evangeliet om vandet og Ånden, indtil denne verdens undergang kommer. Lad os flittigt udbrede evangeliet om vandet og Ånden, så at ingen i denne verden ikke har hørt dette evangelium. Vi må samarbejde for det samme formål. Vi må arbejde som Gideons trehundrede krigere. Selvom vi ikke er mange, så er vi himlens tapre soldater, og Gud er med os.

Hvem der end modtager syndernes forladelse og er taknemmelig overfor Gud kan blive i stand til at udbrede Guds retfærdighed. Vi vil sejre i troen, fordi vi har Guds retfærdighed. De, som tror på Guds retfærdighed, søger altid Åndens gerninger og sætter som mål åndelige gerninger.

Jeg beder om, at Guds retfærdighed vil være med dig.

Tilbage

 


Printet Version   |  

 
Bible studies
    Prædikener
    Bekendelser om tro
    Hvad er evangeliet?
    Bibelske termer
    FAQ om den kristne tro
 

   
Copyright © 2001 - 2019 New Life Mission. Alle rettigheder er forbeholdt.